Zdravé a krásné vlasy? 7 vitamínů na vlasy, které byste měli znát

Aby byly vaše vlasy zdravé, lesklé a dobře a dlouho rostly, budete muset udělat velkou inventuru vaší každodenní výživy. Místo dortíků, sušenek a smažených brambůrků do své životosprávy přidejte živiny, které vám zakrátko vykouzlí tak bujnou hřívu, že i lev by vám ji mohl (s bledou lící) závidět. Víte, které vitamíny na vlasy to jsou?

Vitamíny na vlasy

 

U vlasů (nehtů a kůže) více než kde jinde platí, že se dají ovlivnit naší životosprávou a výživou. Ke svému vysněnému zevnějšku se proto můžete (s naprosto klidným srdcem) jednoduše projíst. Málokdo ale tuší, co přesně by měl v rámci svého nového jídelníčku jíst, aby mělo jeho snažení dlouhodobý efekt. Proto jsme tu my, abychom vám poradili, jak na to.

Jste připravení?

Přípravky na podporu růstu vlasů 💡 Srovnání TOP 10 přípravků na podporu růstu zdravých vlasů

✅  jaké přípravky opravdu obsahují účinné látky?
✅  zkušenosti ostatních
✅  porovnání cena/výkon

Vitamín A Vitamín A

Vitamín A je rozpustný v tucích a v našem těle má jednu z klíčových rolí. Kromě toho, že je zodpovědný za správné fungování lidského imunitního systému má na starosti bezproblémovou obnovu buněk v těle. Ocení ho i lidé, kteří mají problém se zrakem. Dopřávat by si ho měly i těhotné ženy, jelikož je důležitý pro správný vývoj plodu. Kromě toho je vitamín A velmi silný antioxidant a může (pozitivně) ovlivnit vaši plodnost. Je ale potřeba dávat pozor, ať to s jeho konzumací nepřeženete. Ve vysokých dávkách je totiž toxický. Přirozeně se vitamín A vyskytuje například ve vaječných žloutcích, másle nebo v mase z lososa.

Vitamín B5 (D-pantothenát vápenatý) Vitamín B5

Vitamínu B5 se občas říká kyselina pantothenová. Stejně, jako vitamín A má velmi důležitou úlohu ve fungování našich těl. Kromě toho, že je zodpovědný za tvorbu krvinek transformuje zkonzumovanou potravu na energii. Také je velmi prospěšný pro zdraví zraku, vlasů a kůže. Díky němu se nám mohou tvořit i pohlavní hormony. Velmi důležitý je také pro normální funkci jater. Kdybyste si chtěli vitamín B5 dopřát v přírodní podobě, sáhněte po brokolici, houbách, zelí, sladkých bramborách či po mléčných produktech.

Vitamín B6 (pyridoxin) Vitamín B6

Vitamín B6 je rozpustný ve vodě. Kromě toho, že se stará o bezproblémový metabolismus bílkovin a tuků pomáhá při tvorbě červených krvinek. Jeho nedostatek se může projevit na vaší náladě, nebo na horší kondici mozku. V přírodní podobě ho najdete v cizrně, krůtě, lososovi nebo v banánech.

Vitamín B7 (D-Biotin) Vitamín B7

Vitamín B7, který je známý taktéž jako biotin, je důležitý při získávání energie z potravy. Mimo jiné má přímý vliv na kvalitu pokožky a vlasů, nebo na hladinu špatného cholesterolu v těle. Mezi jeho pozitivní účinky patří i skutečnost, že bojuje proti rozvoji cukrovky. Při jeho nedostatku vás budou trápit suché a lámavé nehty a vlasy. Abyste měli v těle vitamínu B7 dostatek, doporučujeme vám pochutnat si na květáku, vejcích, mořských plodech a slunečnicových semínkách.

Vitamín B9 (kyselina listová) Vitamín B9

O nezbytnosti kyseliny listové ví nejedna nastávající maminka. Málokdo ale ví, že na jejím přísunu jsou závislé i vaše krásné vlasy. I když vitamín B9 můžeme jíst v běžných potravinách, výrobci ho do nich dodávají i uměle. Protože se jedná o vitamín, který musí být v těle komplikovaně zpracován, mnoho lidí ho nedokáže správně použít. V krajních případech to může vést až k poruše imunitního systému. (Jeho nedostatek ale může vést k vrozeným vadám dětí, nebo ke vzniku některých druhů rakoviny.) Nejlepším zdrojem kyseliny listové je okara, brokolice, chřest nebo špenát.

Vitamín C (kyselina L-askorbová) Vitamín C

Vitamín C známe především jako parťáka, který nás dokáže vykurýrovat i z nejtěžšího nachlazení. Ženy ho mají spojený i s anti-aging produkty, které mají ochránit jejich pleť před předčasným stárnutím. Ve skutečnosti toho ale vitamín C umí mnohem víc. Nejen, že dokáže chránit lidské tělo před náhlou srdeční příhodou, ale je i velmi silný antioxidant, který bojuje s volnými radikály, které způsobují rakovinu. Stejně, jako všechny výše zmíněné vitamíny je navíc skvělým pomocníkem, který se postará o zářivý a bezchybný vzhled vašich vlasů. Pochutnat si na něm můžete ve formě kiwi, pomeranče, brokolice nebo špenátu.

Vitamín E Vitamín E

Poslední v řadě je vitamín E. Kromě toho, že je jeho užívání velkým přínosem pro náš imunitní systém bojuje proti zánětům a má i příznivý vliv na zdraví vlasů a pokožky. Díky jeho působení jsou navíc jednotlivé buňky v těle déle v kondici. 

Pokud nevíte, kde se vitamín E přirozeně skrývá, najdete ho v mandlích, slunečnicových semínkách, lískových ořechách, piniových ořechách, avokádu nebo v červené (sladké) paprice.

Závěr

Aby byly vaše vlasy za všech okolností krásné a nic jim nechybělo, jsou pro ně vyjmenované vitamíny naprosto zásadní. Ne každý si ale zvládne ohlídat obsah živin ve svém denním jídelníčku. Proto je vhodné, abyste si v takových případech koupili doplňky stravy na vlasy, které tyto látky obsahují všechny.

Mezi ně patří například Venira, DonnaHair, Merz Spezial, Plantur 39 kapsle, částečně Phyteneo Methionin komplex nebo Medpharma Vlasy, kůže, nehty.

Jaké zkušenosti s vitamíny na vlasy máte vy? 

Přípravky na podporu růstu vlasů 💡 Srovnání TOP 10 přípravků na podporu růstu zdravých vlasů

✅  jaké přípravky opravdu obsahují účinné látky?
✅  zkušenosti ostatních
✅  porovnání cena/výkon